Scouts

Informatie over de Scouts

De scouts zijn jongens en meisjes vanaf 11 jaar tot en met 15 jaar. Elke week, met uitzondering van schoolvakanties, komen ze op vrijdagavond van 19:00 tot 20:30 bij elkaar.

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende speltak, de explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren.

De leiding bestaat momenteel uit: Denny, Bram, Mylene, Rick en Vincent .

Voor meer informatie mail naar: verkenners@scoutingsprundel.nl

Wat doen we bij de Scouts?

Bij de scouts worden veel verschillende activiteiten gedaan zoals: knopen, kompas lezen, bosspelen, excursies, knutselen, koken en kamperen. Het buitenleven en teamwork staat er centraal.

Als het goed weer is zijn de scouts vaak buiten te vinden. Op het grasveld en in het bos spelen wij de leukste spelen denk bijvoorbeeld aan: Leidingbal, Het Smokkelspel, Levend stratego, Schminkspel, Flessen voetbal enzovoort.

Elk jaar gaan de scouts in de eerste week van de zomervakantie van de basisschool op kamp. We slapen dan in tenten en bivakkeren midden in de natuur. Elk kamp heeft een nieuw thema waar het die week om draait. Tijdens kamp wordt kinderen geleerd om zelfstandiger te worden: ze mogen bijvoorbeeld zelf hun eigen eten koken.

Ben je geïnteresseerd en wil je een kijkje komen nemen of wil je meer informatie mail dan naar: verkenners@scoutingsprundel.nl