Scoutfit (Uniform):

Welke kleur Blouse per speltak?

Wanneer je lid bent van Scouting, wordt verwacht dat je de officiële Scoutingkleding, oftewel een Scoutfit draagt. Elke speltak heeft een andere kleur blouse. De kleuren zijn: rood voor bevers, groen voor welpen en kabouters, beige voor scouts, brique voor explorers. Bij je installatie als echte scout draag je ook de groepsdas, wat ons als scouts duidelijk herkenbaar maakt.

Hoe en waar kan ik het Scoutfit (Uniform) aanschaffen?

Zodra uw kind lid is kunt u zelf een blouse aanschaffen. Een nieuwe blouse kost ongeveer €37,50 Deze kunt u online bestellen op de website van de scoutshop. https://www.scoutshop.nl/. In de catalogus bij alles voor je installatie de juiste leeftijdscategorie aanklikken en gegevens invullen.

Het is de bedoeling dat uw kind daarna altijd in uniform naar de club komt. Trek verder niet de beste kleding aan en laat dure spullen thuis.

Waar horen de insignes op de blouse?

Wat zit er op de blouse?

Het groepsnaambandje op de rechtermouw. Hieronder kunnen insignes van speciale activiteiten worden geplaatst als herinnering.

Het speltakteken zit op de rechterborstzakje. Boven dit borstzakje kan het Nederlands vlaggetje en de Europese vlaggetjes worden geplaatst.

Dasring. (geen verplichting, kan wel worden aangeschaft bij de ScoutShop)

Onze eigen Scoutinggroep St. Jan Sprundel das(graag voorzien van naam)

De vaardigheidsinsignes op de linkermouw. Deze kan uw kind behalen door mee te doen aan speciale insigneweken tijdens clubavonden of op kamp.

Op de linkerborstzak zit het installatieteken van Scouting Nederland.