Leiding Worden

Ben jij enthousiast, kun je goed leiding geven en vind je het leuk om kinderen en jongeren te begeleiden in hun persoonlijke ontwikkeling? Of beschik je misschien over bestuurlijke kwaliteiten die je graag wilt inzetten? Dan is Scouting St. Jan op zoek naar jou!

Je hebt de mogelijkheid om aan de slag te gaan als leidinggevende voor een specifieke leeftijdsgroep (speltak), als bestuurslid, of in een ondersteunende rol. Voor alle functies geldt dat je lid bent of wordt van Scouting Nederland. Als (toekomstig) lid onderschrijf je uiteraard de doelstellingen van Scouting en heb je er geen bezwaar tegen dat er een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) voor je wordt aangevraagd.

Leidinggevende bij een van onze leeftijdsgroepen

Als leidinggevende bij een van onze leeftijdsgroepen (speltakken) ben je, samen met het team en de teamleider, verantwoordelijk voor een te gek programma voor kinderen of jongeren. Hierbij worden zowel meiden als jongens uitgedaagd om zich persoonlijk te ontwikkelen. De activiteiten van de speltakken vinden wekelijks plaats, en buiten deze ‘opkomsten’ bereid je als leidingteam tevens het programma en het zomerkamp voor. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de leiding of het bestuur. Of Stuur een mailtje naar: info@scoutingsprundel.nl

Waar moet je aan voldoen?

Als je leiding wilt worden bij Scouting, dien je te voldoen aan de volgende minimale eisen:

• Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent minimaal 18 jaar oud.
  • Je staat open voor de ontwikkeling van de competenties die relevant zijn voor de desbetreffende rol (in deze speltak), en je committeert je om deze binnen 8 maanden na aanvang van je functie te ontwikkelen.
  • Het omgaan met jongeren vereist bewustzijn omtrent gedragscodes, normen en waarden. Je conformeert je aan het door Scouting Nederland gevoerde beleid op het gebied van omgangsvormen.
  • Je hebt een geldige Verklaring Omtrent Gedrag voor de desbetreffende rol en onderschrijft de geldende gedragscode.