Het coronavirus is volop in het nieuws en Scouting Nederland houdt de berichtgeving hierover scherp in de gaten. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over Scouting en het coronavirus. Voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties worden persoonlijk geinformeerd indien de overheid haar maatregelen aanpast welke effect hebben op Scoutingactiviteiten. Gelijktijdig wordt deze pagina geupdatet en het nieuws medegedeeld op social media om als officiële informatiebron te dienen. Scouting Nederland wil ouders, jeugdleden en betrokkenen vragen om de vrijwillige groepsbesturen en leiding de tijd en ruimte te geven om versoepelde maatregelen te verwerken binnen de eigen vereniging.