Lid Worden

Jeugdlid worden?

Laat je uitdagen bij Scouting St. Jan! Ontdek avontuurlijke activiteiten bij jouw speltak en beleef samen onvergetelijke momenten.

Speltakken

Scouting St. Jan heeft 6 verschillende groepen. Wij noemen dat binnen de scouting: Speltakken. Iedere speltak heeft zijn eigen lokaal, eigen leiding en een eigen programma aangepast aan de leeftijd.

• Bevers: jongens en meisjes 5 tot 7 jaar.
  • Welpen: jongens van 7 tot 11 jaar.
  • Kabouters: meisjes van 7 tot 11 jaar.
  • Scouts: jongens en meisjes van 11 tot 15 jaar.
  • Explorers: jongens en meisjes van 15 t/m 18 jaar.
  • Roverscouts: jongens en meisjes van 18 t/m 23 jaar.

Lidmaatschap

Uw kind is welkom om vrijblijvend een paar keer te komen kijken. Indien hij of zij besluit lid te worden, vult u een inschrijfformulier in bij de leiding en ondertekent u een machtiging voor de contributie, die €11,00 per maand bedraagt.

Graag wijzigingen zoals nieuw telefoonnummer, e-mail of verhuizing doorgeven via mail naar ons secretariaat: info@scoutingsprundel.nl

U kunt het lidmaatschap opzeggen door een mailtje te sturen naar het secretariaat. Gelieve om verwarring te voorkomen niet alleen naar de leiding.
Op de website van scouting Nederland vind je meer informatie over het opzeggen van je lidmaatschap.

Zomerkamp

Elk jaar gaan de speltakken op kamp. Uw kind ontvangt een uitnodiging om deel te nemen aan het zomerkamp, dat wordt beschouwd als het hoogtepunt van het scoutingjaar. Tijdens dit kamp zullen de Kabouters verblijven in een ander scoutinggebouw. De Welpen, Scouts en Explorers zullen daarentegen in tenten midden in het bos overnachten, onder primitieve omstandigheden. Het is vermeldenswaard dat de Explorers voor hun kamp naar het buitenland gaan.

Tijdens de kampweek staan er tal van leuke activiteiten op het programma, waaronder een sportdag, fietstochten, uitstapjes, zwemmen, en uiteraard elke avond een kampvuur (tenzij dit niet is toegestaan vanwege droogte). Voor veel kinderen en jongeren zijn deze weken onvergetelijk, en ze kijken er later met veel plezier op terug. Sommige speltakken organiseren voorafgaand aan het kamp een oefennachtje in ons eigen clubhuis.

Het zomerkamp kost ongeveer €100,00. Voor de Explorers zal dit duurder zijn wanneer zij naar het buitenland gaan.

Financiële acties

Uw zoon of dochter wordt gevraagd om deel te nemen aan activiteiten zoals het verkopen van bijvoorbeeld loten of het organiseren van een sponsorloop. Door middel van deze financiële acties kunnen we de contributie laag houden, waardoor de scouting toegankelijk blijft voor alle gezinnen. Bovendien bieden deze acties ons de mogelijkheid om iets extra’s te doen, zoals het organiseren van uitstapjes of het aanschaffen van nieuwe materialen voor het kamp.

Neem contact met ons op en we brengen je in contact met de juiste speltak om een eerste kennismaking te plannen.