Welpen

Informatie over de Welpen

De welpen zijn jongens vanaf 7 jaar tot en met 11 jaar. Elke week, met uitzondering van schoolvakanties, komen ze op vrijdagavond van 19:00 tot 20:30 bij elkaar.

De welpen spelen hun spel in het thema van het junglebook. In deze jungle vind je allerlei dieren die je meenemen op avontuur. Het programma is elke week anders. In de lente en zomer zijn wij vooral buiten te vinden met sport en spel en gaan we geregeld naar het bos om daar te spelen. Daarnaast hebben we allerlei spelletjes en knutsel dingetjes te doen in ons lokaal.

Soms werken de welpen een maand lang aan een thema. Er is dan een insigne te verdienen voor op de bloes.

De leiding bestaat momenteel uit:

Bodhi
Glenn
Jessica
Jordy
Patries

Wat doen we bij de Welpen?

De welpen zijn altijd wel te vinden bij een hoop regio-activiteiten. Denk hierbij aan de Zeskamp, Jota-Joti, scouting loterij en de kerstparade.

Als het goed weer is zijn de Welpen vaak buiten te vinden. Op het grasveld en in het bos spelen wij de leukste spelen denk bijvoorbeeld aan: Leidingbal, Het Smokkelspel, Levend stratego, Schminkspel, Flessen voetbal enzovoort.

Elk jaar gaan de welpen in de eerste week van de zomervakantie van de basisschool op kamp. We slapen dan in tenten en bivakkeren midden in de natuur. Elk kamp heeft een nieuw thema waar het die week om draait.

De Welpenwet:

Een welp speelt samen met een andere in de rimboe.
Hij is eerlijk, vriendelijk, houdt vol en hij is goed voor de natuur.

De Welpen belofte:

Ik beloof mijn best te doen een goede welp te zijn. Iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de welpenwet. Jullie kunnen op mij rekenen.

Activiteitengebieden Welpen

De acht activiteitengebieden worden binnen Scouting Nederland gebruikt om scoutingleiders te helpen een afwisselend programma te verzinnen. De activiteitengebieden zijn voor alle leeftijdsgroepen hetzelfde, maar per leeftijdsgroep worden ze op een andere manier aan het gebruikte thema(verhaal) gekoppeld.

Ben je geïnteresseerd en wil je een kijkje komen nemen bij de welpen of wil je meer informatie mail dan naar: welpen@scoutingsprundel.nl