Explorers

Informatie over de Explorers

De Explorers zijn dames en heren van 15 t/m 18 jaar en tevens de laatste speltak binnen onze vereniging. Elke week, met uitzondering van schoolvakanties, komen ze op vrijdagavond van 19.00u tot 21.00u bij elkaar.

Op deze vrijdagavond doen de Explorers iedere week andere uitdagende activiteiten. Hierbij leer je om samen te werken en leer je verschillende survivaltechnieken. Denk bij survivaltechnieken aan knopen, kompas lezen, koken enzovoort. Maar deze programma’s worden wel zelf georganiseerd met behulp van de leiding.

Daarnaast helpen ze ook de overige speltakken als deze hulp nodig hebben. Het buitenleven, teamwork en zelf activiteiten organiseren staat centraal.

De leiding bestaat momenteel uit:
Davy (baje goeie afrigter) *
Hugø
Josien
Markske
Marf
Rógier

*Als je niet weet wat dit betekent moet je mee gaan op kamp, of afrikaans leren!

Voor meer informatie over de Explorers mail dan naar: explorers@scoutingsprundel.nl

“ Scouting is voor mij niet alleen leuk vanwege de uitdaging, maar ook vooral door de mensen waar je mee omgaat!

…en fikkie stoken natuurlijk

Wat doen Explorers?

Bij de Explorers leer je natuurlijk manieren om te survivallen, daar vallen Routetechnieken ook onder! Je leert bij ons verschillende routetechnieken zoals :  strippenkaart, puzzelroutes en meer!

Er wordt vaak veel ondernomen bij scouting en daar zijn we geen uitzondering bij! Denk bijvoorbeeld aan het bouwen van een hot-tub, het maken van een Vuurtafel, of Sinterklaas helpen natuurlijk.

Als Explorer doen we natuurlijk ook veel in het bos! Zoals het Smokkelspel, patrouilles bouwen, pionieren, wildkamperen en andere spelletjes.

Ook zijn wij actief als scouting met regio-activeiten zoals: De Time Challenge, Jota-Joti
en Iscout.